Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Чим відрізняється запит на інформацію від звернення громадян?
- Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запит на інформацію не повинен потребувати узагальнення, аналітичної обробки даних або створення інформації в інший спосіб.
- Звернення - це викладені в письмовій або іншій формі пропозиції, заяви, клопотання і скарги, тобто прохання вчинити певні дії.
Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Запит на інформацію може бути:
- індивідуальним або колективним та може подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.
- усним - викладається запитувачем на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені, «гарячі» телефонні лінії та записується (реєструється) відповідальною посадовою особою.
- письмовим - надсилається поштою або передається запитувачем до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.
Не надається інформація відповідно ст. 6 Закону України Про доступ до публічної інформації (Інформація з обмеженим доступом).
Відповідь на інформаційний запит згідно з Законом «Про доступ до публічної інформації» має бути надано не пізніше п'яти робочих днів з дня його отримання.
У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.
Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених Законом. Закон визначає випадки, коли доступ до інформації може бути обмежений, зокрема, у разі, якщо інформація є конфіденційною, становить державну таємницю або службову інформацію.















