Опорна школа як основа якісної освіти

  • 348

У рамках реформи децентралізації в державі відбувається моделювання мережі закладів загальної середньої освіти. На сьогодні, заклади загальної середньої освіти можуть отримувати додаткову державну підтримку на модернізацію та створення нового освітнього простору. Однак, такі заклади у першу чергу, мають мати статус опорних (опорних шкіл).

Опорний заклад освіти – це заклад загальної середньої освіти, що має зручне розташування для підвезення дітей з інших населених пунктів, забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу та спроможний забезпечувати на належному рівні здобуття профільної освіти.

 З метою наближення місця навчання дітей до їхнього місця проживання у відповідному населеному пункті може утворюватися філія закладу освіти. Філія – це територіально відокремлений структурний підрозділ закладу освіти, що не має статусу юридичної особи та діє на підставі положення, затвердженого в установленому порядку. Філія забезпечує здобуття початкової освіти, а також за рішенням засновника – базової середньої освіти.

Створення опорних  закладів забезпечить:

  • виконання  п.2 ст.13 Закону України «Про освіту»,  інших норм чинного законодавства України;
  • реалізацію опорного закладу, як  юридичної  особи із відповідною фінансовою самостійністю спрямованою на раціональне і ефективне використання наявних ресурсів;
  • забезпечення рівного доступу дітей відповідного віку до якісної освіти;
  • якісний підбір педагогічних кадрів – креативних, досвідчених, з глибокими фаховими, методичними знаннями, їх постійне самовдосконалення;
  • впровадження допрофільної  підготовки і профільного навчання у старшій школі (як мінімум з трьох предметів), поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, а також допрофесійного навчання незалежно від місця  їх проживання;
  • створення належної матеріально-технічної, навчально-методичної бази  опорного закладу для ефективного оволодіння учнями основ наук та формування їх життєвих і предметних компетентностей: мультимедійною технікою, навчальним обладнанням спортивних залів, площадок, тобто створення всіх необхідних умов для всебічного гармонійного розвитку учнів, збереження  та зміцнення їх здоров’я, якісної організації навчально-виховного процесу;  
  • отримання опорними заклади шкільних автобусів за урядовою програмою у співфінансуванні  з селищною владою;
  • участь у міжнародних проєктах (отримання ноутбуків, обладнання та ремонт їдалень, використання відновлюваних джерел енергії у системах опалення тощо);
  • участь у міжнародних конкурсах тощо.

Відхід від звичних практик інколи викликає певні необгруновані застороги. Але вихід із комфортної зони,  досвід створення успішних опорних закладів в Україні та сусідніх громадах лише підтверджує  якісні зміни в  освітньому процесі, його вигоду для всіх:  учнів, батьків, вчителів.

Фото без опису