ШАХРАЙСТВО В ІНТЕРНЕТІ: ЯК ВБЕРЕГТИСЯ?

  • 166

Понад 80% від загальної кількості випадків платіжного шахрайства відбуваються в мережі Інтернет. Шахраї створюють сайти, схожі на вебресурси відомих магазинів, банків, державних установ, зламують акаунти громадян.

 

Перевіряйте сайти, не вводьте реквізитів платіжних карток на незнайомих та підозрілих сайтах

  • Перш ніж увести в будь-яку форму дані своєї платіжної картки або паролі до інтернет-банкінгу, перевірте адресу необхідного ресурсу, адже будь-які відмінності можуть свідчити про те, що ви опинилися на фішинговому сайті. 
  • Якщо необхідно перейти на сайт організації, адресу якого ви отримали в посиланні, введіть у пошуковій системі назву необхідного сайту і лише тоді переходьте на вебресурс.

Звертайте увагу на протокол сайту

http – це ненадійний протокол, отже, сайтом користуватися не можна;
https – потрібно продовжити перевірку сайту.

Також рекомендується додатково перевіряти посилання сумнівних сайтів:

 

Шахраї від імені друзів просять про грошову допомогу в соціальних мережах

Шахраї зламують облікові записи в соціальних мережах та месенджерах. Для цього поширюють фішингові посилання, наприклад, як пропозиції взяти участь у голосуванні тощо. Перейшовши за посиланнями, громадяни вводять логіни та паролі від своїх акаунтів у соціальних мережах/месенджерах, які автоматично стають відомі шахраям.

Далі шахраї від імені власника акаунта розсилають підписникам однакові повідомлення з проханням позичити гроші та зазначають номери своїх карток і в такий спосіб привласнюють кошти осіб, які погоджуються їх позичити. Також можуть робити публікації в соціальних мережах від імені власника сторінки, де просити про грошову допомогу у зв’язку з різними складними життєвими ситуаціями. 

Як уникнути подібного шахрайства?

  • Запитайте в друга те, що знає лише він та ви. Таке запитання одразу викриє шахрая.
  • Захистіть свої сторінки в соціальних мережах від шахраїв.
  1. Створюйте складні паролі. Складний пароль може містити:
  • 8 і більше символів;
  • великі та малі літери;
  • цифри та спеціальні знаки/символи.
  1. Створюйте різні паролі до електронної пошти, месенджерів, соціальних мереж та інтернет-банкінгу.
  2. Встановіть двофакторну автентифікацію – коли для входу до акаунта, крім логіна та пароля, потрібно ввести код підтвердження, що приходить на смартфон, електронну скриньку або у відповідний додаток, таку функцію шукайте в налаштуваннях.

 

Випадково повідомили шахраю реквізити картки та паролі?

Негайно заблокуйте картку. Якщо ви випадково повідомили шахраю пароль до інтернет-банкінгу, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу. (Телефонуйте на “гарячу лінію” банку, зазначену на звороті картки або через інтернет-банкінг).

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті Кіберполіції.

Фото без опису

Фото без опису