Аналітичний звіт за результатами містобудівного моніторингу територій населених пунктів с. Хлібичин та с. Тулуків Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області у 2022 році
Заходи містобудівного моніторингу с. Хлібичин та с. Тулуків Заболотівської територіальної громади проведено відповідно до вимог статті 23 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в порядку, визначеному наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.09.2011 № 170 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 14.12.2021 № 333) (далі - Порядок).
Відділом містобудування, просторового планування, архітектури та капітального будівництва Заболотівської селищної ради визначено об’єктами містобудівного моніторингу:
- Генеральні плани населених пунктів: с. Хлібичин (2017), с. Тулуків (2019).
Інформування громадськості щодо початку підготовки аналітичного звіту проведено шляхом опублікування повідомлення на веб-сайті Заболотівською селищною радою 28 липня 2023 року.
Прийом пропозицій громадськості проведено в період з 02 серпня 2023 року до 16 серпня 2023 року.
Пропозиції від громадськості щодо необхідності здійснення моніторингу окремих об’єктів містобудування у Заболотівську селищну раду не надходило.
Інформацію про проведення громадських обговорень проєкту аналітичного звіту розміщено на офіційному веб-сайті Заболотівською селищною радою 23 серпня 2023року.
Громадські обговорення проекту аналітичного звіту проводяться в період з 25 серпня 2023 до 08 вересня 2023 року.
Під час громадського обговорення аналітичного звіту, зауважень та пропозицій до проєкту звіту Заболотівську селищну раду не надход
РОЗДІЛ 1. Топографічний моніторинг
-
Здійснення оновлення баз топографічних даних (оновлення топографічної основи території)
Генеральний план с. Хлібичин у масштабі 1:2000 у державній геодезичній системі координат УСК-2000, виконаний ТОВ «Кайлас К» у 2016 році. Дані файли зберігаються на паперових та електронних носіях в цифровій формі, а також у сканованому варіанті формату JPG.
Генеральний план с. Тулуків, розроблений на топографічній основі у масштабі 1:2000 у державній геодезичній системі координат УСК-2000, виконаний ТОВ «Кайлас Аеро» у 2017 році;. Дані файли зберігаються на паперових та електронних носіях в цифровій формі, а також у сканованому варіанті формату JPG
-
Результат моніторингу змін на місцевості, що створюють необхідність оновлення баз топографічних даних
Основними змінами на місцевості, які обґрунтовують необхідність оновлення баз топографічних даних є:
-
забудова території у місцях, які не відображені у наявних топографічних матеріалах.
РОЗДІЛ 2. Моніторинг навколишнього середовища
-
Результати моніторингу стану довкілля, узагальнення обсягів природно- ресурсного потенціалу, рівня та умов його використання
У межах населених пунктів с. Хлібичин та с. Тулуків Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області джерела забруднення, які б створювали небезпеку для довкілля, відсутні.
Основним природнім ресурсом на території Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області є сільськогосподарські угіддя, які при сприятливих кліматичних умовах дозволяють отримувати високий врожай сільськогосподарських культур. Значна частина сільськогосподарських угідь розорана.
На території села Тулуків розміщені такі об’єкти виробництва як: підприємство по виробництву покрівельних матеріалів «Міжбуд», фермерське господарство «Прометей», асфальтний завод, підприємства з технічного обслуговування автомобілів, нафтобаза, складське приміщення з продажу мінеральних добрив І типу ПАТ «Галнафтохім», складське приміщення автотранспортних засобів ТзОВ «Захід Агросервіс-Р», складське приміщення з продажу будівельних і господарських матеріалів ТзОВ «Явір-Ц» та господарський двір.
На території села Хлібичин працюють фізичні-особи підприємці (різні види діяльності) та автозаправки.
З метою раціонального використання природних ресурсів та охорони навколишнього середовища генпланами населених пунктів пропонуються заходи з охорони повітряного басейну, земельних і водних ресурсів.
-
Моніторинг характеристик природної та техногенної безпеки.
Моніторинг характеристик природної та техногенної безпеки на території с. Хлібичин та с. Тулуків Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області виконує Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Івано-Франківській області відповідно до затвердженого переліку потенційно небезпечних об’єктів та відповідних паспортів цих об’єктів. Головною метою моніторингу є збір, обробка та зберігання інформації про параметри стану потенційно небезпечних об’єктів для прогнозування загроз і динаміки зміни стану об’єктів під впливом природних, техногенних та інших факторів.
Узагальнена інформація про моніторинг характеристик природної та техногенної безпеки концентрується керуючого справа виконавчого комітету Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області відповідно до функціональних обов’язків.
-
Моніторинг екологічного та санітарно-гігієнічного стану земель, водного та повітряного басейнів, рівнів шумового, електромагнітного та радіаційного забруднення.
На території населених пунктів с. Хлібичин та с. Тулуків наявні санітарно-гігієнічні, інженерно-геологічні і планувальні фактори, які створюють незадовільні умови для проживання населення та певні обмеження для містобудівного розвитку сіл. В межах населених пунктів розташовані об’єкти виробництва, комунального господарства, інженерної та транспортної інфраструктури, в санітарно-захисних зонах (СЗЗ) від яких розташована житлова забудова.
Офіційні дані про викиди в атмосферне повітря і показники забруднення в сільських населених пунктах відсутні. Основними потенційними джерелами забруднення повітряного басейну на території громади є підприємства і об’єкти, від яких не дотримані відстані до сельбищних територій.
Для захисту і оздоровлення повітряного басейну генпланами населених пунктів передбачається:
-
впорядкування планувальної структури та функціонального зонування території;
-
заходи щодо заборони спалювання листя;
-
виключення шкідливих викидів з виробничих об`єктів та озеленення їх санітарних зон;
-
організований збір та вивезення ТПВ на полігон.
Основним джерелом забруднення ґрунтів на території сільських населених пунктів є проведення утилізації побутових відходів на присадибних ділянках та наявність поглинаючих ям у дворових туалетах, сечозбірниках та гноєсховищах. Крім цього, уздовж автодоріг ґрунти забруднюються осідаючими шкідливими речовинами з вихлопних газів автотранспорту. Основним джерелом забруднення ґрунтів с. Хлібичин та с. Тулуків є відсутність планово-регулярної санітарної очистки території сіл, застарілість системи централізованої каналізації та відсутність організованого водовідведення дощових вод.
Для захисту ґрунтів від забруднення пропонується:
-
проводити планово-регулярну санітарну очистку населених пунктів з утилізацією відходів на полігоні твердих побутових відходів;
-
впровадити централізовану систему каналізації у населених пунктах;
-
будівництво доріг з твердим покриттям та організованим водовідведенням;
-
закриття діючих кладовищ, які розташовані серед існуючої забудови в селах, де не дотримано санітарно-захисну зону.
Щодо водного басейну на території сіл Хлібичин та Тулуків, моніторингом встановлено основні фактори забруднення, а саме:
-
недотримання водоохоронних зон та прибережних захисних смуг для річок та струмків згідно вимог Водного кодексу;
-
недосконалість централізованої системи каналізації з організацією каналізаційних очисних споруд глибокої біологічної очистки;
-
неорганізоване відведення дощових і талих вод з території забудови сіл, з очищенням їх перед скидом в річку;
-
забруднення дощових вод від паливно-мастильних речовин автотранспорту.
Одним з важливих заходів по захисту водного басейну від забруднення є:
-
захист ґрунтових та поверхневих вод від забруднення за рахунок каналізування всієї забудови населених пунктів;
-
організований відвід поверхневих вод;
-
інженерна підготовка території та планова санітарну очистка території населених пунктів.
Основним джерелом шуму на території сіл Хлібичин та Тулуків є автомобільний транспорт, що рухається по автодорозі державного значення Н-10 Стрий-Мамалига ІІІ т.к, яка проходить через село Хлібин та село Тулуків, а в населених пунктах існуючі підприємства та автотранспорт, що рухається по головних вулицях. Також через територію сіл проходить залізнична одноколійна лінія Коломия – Чернівці.
Для захисту забудови від шуму передбачається встановлення вздовж вулиць шумозахисних екранів та, як додаткового захисту, влаштування шумозахисних озеленених смуг (посадки дерев та кущів з густою кроною, низьким штамбом, шаховим порядком).
Зон радіаційного, електромагнітного та іншого техногенного характеру на території немає.
-
Моніторинг наявності та площ небезпечних зон відвалів породи гірничодобувних підприємств, вугільних шахт, зон катастрофічних затоплення, затоплення паводковими водами, районами імовірних провалів та процесів зсувів, а також динаміка цих процесів.
Зон імовірних провалів та процесів зсувів на території с. Хлібичин та с. Тулуків Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області не спостерігалося.
-
Моніторинг результатів інженерних, геологічних і гідрологічних вишукувань та відомостей про наявність корисних копалин і підземних вод
Села Хлібичин та Тулуків розміщені на скульптурно-ерозійному рельєфі лівобережжя Прута. У рівнинній (лісостеповій) зоні поширені сірі лісові ґрунти, а також чорноземи опідзолені і чорноземи вилугувані. На території населених пунктів зустрічаються майже всі типи ґрунтів, які властиві для передгірської зони Карпатського регіону. Серед всіх переважають такі типи ґрунтів: на північній частині – темно-сірі опідзолені, опідзолені чорноземи з своїми різновидностями та механічним складом, глибокі карбонатні мало гумусні чорноземи; на південній частині – темно-сірі опідзолені, лучні, дернові слаборозвинені та болотні ґрунти.
В населених пунктах Хлібичин та Тулуків підземні води, що використовуються для господарсько-питного споживання, характеризуються підвищеною твердістю (9,7-15,0 мг-екв/дм3 при нормі 7 мг-екв/дм3).
Сейсмічність території населених пунктів с. Хлібичин та с. Тулуків Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області становить 6 балів.
Наведена інженерно-геологічна характеристика є узагальненою, тому під кожний об’єкт будівництва або реконструкції необхідно попередньо виконувати індивідуальні інженерно-геологічні вишукування.
-
Моніторинг гідрологічних явищ: лавин, селів, рівня поверхневих вод
Лавини та селі на території сіл не спостерігалися.
-
Моніторинг стану здоров’я населення та впливу навколишнього природного середовища на здоров’я населення.
Моніторинг стану здоров’я населення на території населених пунктів с. Хлібичин та с. Тулуків Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області здійснюється закладами охорони здоров'я, які розташовані на території громади.
В цілому стан навколишнього середовища на території населених пунктів Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області можна характеризувати як задовільний.
Об'єкти природно-заповідного фонду (ПЗФ) в зоні впливу планованої діяльності відсутні. Значного негативного впливу під час планованої діяльності на компоненти навколишнього середовища та здоров’я населення не передбачається.
-
Моніторинг наслідків реалізованих рішень містобудівної документації для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
Шкідливого впливу від реалізованих містобудівних рішень, передбачені генеральними планами населених пунктів с. Хлібичин та с. Тулуків Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області, на довкілля та здоров’я населення не спостерігалося.
РОЗДІЛ 3. Моніторинг використання землі
-
Моніторинг динаміки функціонального використання земель
Відповідно до положень генеральних планів населених пунктів територію сіл Хлібичин та Тулуків умовно розділено на наступні функціональні зони:
-
Житлова (сельбищна),
-
Промислова (виробнича),
-
Сільськогосподарська,
-
Зелена,
-
Транспортна.
В населеному пункті Хлібичин розроблявся план зонування території у складі генерального плану.
Використання земель в межах розроблених містобудівних документацій відбувається відповідно до проектних рішень генеральних планів.
-
Моніторинг додаткових потреб у територіях різного функціонального призначення
Генеральними планами с. Хлібичин та с. Тулуків визначені основні напрями розвитку населених пунктів, враховано всі потреби, наявні на даний час та чітко розподілені всі функціональні зони. Дані населені пункти детально збалансовані та не потребують додаткового виділення територій під забудову, оскільки наявна територія під житлове будівництво повністю не освоєна.
-
Моніторинг надання у власність та користування земельних ділянок під будівництво
Загальна кількість ділянок, на які оформлено право власності, становить близько 65% від усіх земельних ділянок у межах генеральних планах населених пунктів. На даний час триває процес оформлення права власності на землю, які використовуються власниками, і які ще не використали своє право на таке оформлення. Проте в 2022 р. в умовах воєнного стану, цей процес тимчасово призупинений.
На початку 2022 року селищною радою прийнято 15 рішень щодо передачі земельних ділянок у приватну власність для різного цільового призначення, у тому числі 15 для будівництва. Після введення воєнного стану на території України, передача земельних ділянок у приватну власність для різного цільового призначення Заболотівською селищною радою Івано-Франківської області не надавалась.
-
Відповідність земельних ділянок, що відводиться, та об’єктів, що будуються, функціональному зонуванню території
Всі земельні ділянки, що відводяться для містобудівних потреб, а також об’єкти, що будуються, відповідають функціональному зонуванню території.
Будівельні паспорти на забудову земельних ділянок та містобудівні умови та обмеження видані відповідно до цільового призначення землі та відповідають положенням генеральних планів населених пунктів с. Хлібичин та с. Тулуків.
Узагальнена інформація про моніторинг використання землі концентрується у Відділі земельних ресурсів Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області, який є відповідальним за даний напрямок діяльності селищної ради та який залучено до підготовки даного розділу.
РОЗДІЛ 4. Моніторинг забудови
-
Моніторинг надання містобудівних умов та обмежень
Інформацію щодо кількості виданих містобудівних умов та обмежень містобудування, просторового планування, архітектури та капітального будівництва Заболотівської селищної ради подано в табличній формі згідно додатку 1 до Аналітичного звіту.
Містобудівні умови та обмеження, другі їх примірники, видані до 2022 року, зберігаються у архіві районного відділу з питань містобудування та архітектури. Відмов у наданні містобудівних умов та обмежень у 2022 році не було. Заяви на видачу містобудівних умов і обмежень надійшли через кабінет громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису. Нерозглянутих заяв з питань видачі містобудівних умов і обмежень немає. Усі містобудівні умови і обмеження створені та видані за допомогою єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
-
Моніторинг надання будівельних паспортів забудови земельної ділянки
Інформацію щодо кількості виданих будівельних паспортів на забудову земельних ділянок містобудування, просторового планування, архітектури та капітального будівництва Заболотівської селищної ради подано в табличній формі згідно додатку 1 до Аналітичного звіту.
Будівельні паспорти забудови земельної ділянки, другі їх примірники, видані до 2022 року, зберігаються у архіві районного відділу з питань містобудування та архітектури. Відмов у наданні будівельних паспортів забудови земельної ділянки у 2022 році не було. Заяви на видачу будівельних паспортів забудови земельної ділянки поступили особисто від громадян та через кабінет громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису. Не розглянутих заяв з питань видачі будівельних паспортів забудови земельної ділянки немає. Усі будівельні паспорти забудови земельної ділянки створені та видані за допомогою єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
-
Моніторинг надання технічних умов
Технічні умови з підключення до водопостачання та каналізації на території с. Хлібичин та с. Тулуків надає Заболотівський комбінат комунальних підприємств Інформацію щодо кількості виданих технічних умов Заболотівським комбінат комунальних підприємств подано в табличній формі згідно додатку 1 до Аналітичного звіту.
Моніторинг щодо надання технічних умов з підключення до електромереж та мережі газопостачання виконується відповідними суб’єктами господарювання, а саме: Снятинське управління по експлуатації газового господарства та ВАТ «Прикарпаття обленерго»
-
Моніторинг дозвільних документів у галузі будівництва
У структурі Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області не утворено окремих підрозділів, до повноважень яких входить реєстрація, видача та моніторинг дозвільних документів у сфері будівництва.
РОЗДІЛ 5. Моніторинг демографічної ситуації та розселення
-
Моніторинг розвитку системи розселення, квартирного обліку за кількістю та складом родин, забезпеченості житлом
Відповідно до даних Головного управління статистики у Івано-Франківській області, станом на 01 січня 2022 населення сіл становить:
-
с. Хлібичин – 527 осіб
-
с. Тулуків – 971 особа
Станом на 01 січня 2022 року на території c. Хлібичин налічувалось 216 будинків садибного типу.
Станом на 01 січня 2022 року на території c. Тулуків налічувалось 254 будинків садибного типу.
По національному складу - більшість жителів українці, також певний відсоток росіян та поляків, які історично проживають на даній території
-
Моніторинг узагальнених результатів встановлення кількості та структури, природного та механічного руху, сальдо міграції, зайнятості населення, рівня освіти та професійної кваліфікації економічно активного населення
Загалом демографічний фактор с. Хлібичин та с. Тулуків можна віднести до чинника, що сприятиме розвитку сіл. Основними пріоритетами та цільовими показниками демографічного розвитку території сіл та метою формування повноцінного життєвого середовища є покращення соціальних умов проживання населення, зростання добробуту населення.
Основними причинами міграції є низькі заробітні плати та високий відсоток безробіття, які стимулюють населення на виїзд за кордон.
При умові покращення загальноекономічної ситуації, можливі зміни в економічній та соціальній сфері позитивно вплинуть на формування трудових ресурсів, ринку праці і зайнятості населення.
-
Моніторинг балансу трудових ресурсів, існуючої та прогнозованої галузевої структури господарського комплексу на місцевому рівні за чисельністю зайнятих в абсолютних та відносних показниках, абсолютний і прогнозований рівень безробіття
Трудові ресурси сільський населених пунктах зайняті переважно на об’єктах виробництва в найближчих містах. У зв’язку з високим рівнем безробіття багато сільського населення працює на підприємствах за кордоном.
Узагальнена інформація про моніторинг демографічної ситуації та розселення концентрується у Відділі надання адміністративних послуг та соціального захисту Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області, який є відповідальним за даний напрямок діяльності селищнорї ради та який залучено до підготовки даного розділу.
РОЗДІЛ 6. Моніторинг соціально-економічної діяльності
-
Моніторинг поточних та прогнозованих параметрі в розвитку економіки
Поточними параметрами розвитку економіки Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області є доходи бюджету, а саме: доходи від податків і зборів, неоподатковані доходи, субвенції та дотації, які надходять від найбільших роботодавців, платників податків, оренди землі, акцизного податку та інше. На території Заболотівської селищної ради проводять господарську діяльність підприємства, організації, приватні підприємці та фізичні особи з якими укладено договори оренди землі, об’єкти культурно-соціальної сфери, рекреації та туризму, які в комплексі створюють на території Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області потужний соціально-економічної потенціал та, в певній мірі, забезпечують основні потреби мешканців громади.
Економічний розвиток Заболотівської територіальної громади в перспективі значною мірою залежатиме від стартових умов, тобто, від нинішнього стану містоутворюючого комплексу із економічним і технічним потенціалом, а також територіальної організації. Разом з тим, у найближчій перспективі відбуватиметься становлення і розвиток малого підприємництва, що вимагає впровадження цілеспрямованої політики по його підтримці шляхом реалізації взаємопов’язаних заходів щодо забезпечення сприятливих правових та організаційних умов для ефективного розвитку. Подальший економічний розвиток та забезпечення повної та продуктивної зайнятості населення (з поетапною ліквідацією безробіття) – необхідні умови для нормального функціонування громади.
Узагальнена інформація про моніторинг програм економічного розвитку території громади концентрується у Відділі бухгалтерського обліку та звітності та Фінансовому відділі Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області.
-
Моніторинг виконання заходів стратегій регіонального розвитку програм економічного і соціального розвитку територій
Моніторинг виконання заходів стратегіям регіонального розвитку не здійснювався.
Управління процесом реалізації стратегії розвитку Заболотівської ОТГ проводиться за принципами єдності управління, персональної відповідальності, прозорості та поточної координації дій. Адміністрування процесу реалізації стратегічного плану здійснюється виконавчим комітетом та відповідними структурними підрозділами Заболотівської сільської ради. З метою координації дій розпорядженням селищного голови створюється постійно діючий Комітет з управління впровадженням стратегічного плану (далі – КУВ). До складу КУВ входять відповідальні за виконання завдань стратегічного плану. Очолює КУВ голова Заболотівської селищної ради. Повний склад КУВ та персональна відповідальність за реалізацію завдань стратегічного плану визначається розпорядженням голови.
-
Моніторинг структури та потужностей виробничого комплексу та ділової активності
Основу містоутворюючої бази с. Хлібичин та с. Тулуків та інших населених пунктів складає виробничий комплекс, який представляють промислові підприємства деревообробної, легкої та харчової галузей. Найбільшими промисловими підприємствами є: ТДВ «БУДІВЕЛЬНИК» ТЗОВ «МІЖ-БУД», ТЗОВ «ЗАХІД-АГРОСЕРВІС-Р», АТ «КОНЦЕРН ГАЛНАФТОГАЗ», ПАТ «УКРНАФТА» (автозаправка) ПП «САДИ ПРИКАРПАТТЯ», ПІІ «АМІК Україна» ТОВ «СТРИБКО ТРАНС СЕРВІС» та інші.
Також на території громади ведуть свою діяльність інші дрібні виробники, приватні підприємці та заклади підприємницької діяльності.
-
Моніторинг структури оздоровчо-рекреаційного та туристичного потенціалу
В північній частині сіл Хлібичин та Тулуків протікає р. Прут на березі якої є привабливі місця для короткочасного відпочинку населення.
-
Моніторинг науково-дослідних, дослідно-експериментальних, впроваджувальних, інформаційних, проектних організацій, закладів вищої освіти
На території Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області науково-дослідні, дослідно-експериментальні, впроваджувальні, інформаційні, проектні організації та заклади вищої освіти відсутні.
-
Моніторинг інвестиційної привабливості території
Заболотівську громаду можна вважати потенційно привабливою для інвестування у розвиток об’єктів виробництва з відновленням підприємств радіоелектроніки, легкої промисловості, агропромислового комплексу, інвестування у відновлювану енергетику та розміщенням нових об’єктів підприємницької діяльності, комерційних закладів обслуговування.
РОЗДІЛ 7. Моніторинг просторових зв'язків та транспортної
мобільності
-
Моніторинг узагальнених обсягів та напрямів сталих виробничих, трудових, культурно-побутових, рекреаційних взаємозв’язків із суміжними адміністративно-територіальними одиницями (територіальними громадами
Села Хлібичин та Тулуків – входить до складу Заболотівської сільської ради.
Відстань до обласного центру м. Івано-Франківськ орієнтовно 72 км.
Відстань до найближчої залізничної станції – орієнтовно 1 км, відстань до кордону - пункт пропуску X3P7+H2 Серет, Румунія – 100 км.
Територія Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області межує із Гвіздецькою, Городенківською, Снятинською Рожнівською, Матіївецькою та Підгаєцькою територіальними громадами, з якими має зручний транспортний зв'язок.
-
Моніторинг зв’язності територій та транспортної доступності місць розселення та об’єктів інфраструктури
Транспортна забезпеченість з місць розселення до об’єктів інфраструктури здійснюються автомобільним, пасажирським та індивідуальним транспортом. Зв’язок між населеними пунктами відбувається по мережі автомобільних доріг. Через села проходять національна автодорога державного значення Н-10 Стрий-Мамалига ІІІ т.к., а також районна автодорога місцевого значення С091229 Тулуків – Хлібичин V т.к., та ділянка Львівської залізниці на лінії Коломия – Чернівці між станціями Матіївці - Заболотів.
-
Моніторинг рівня безпеки дорожнього руху, наявності заторових явищ на вулицях і дорогах
В основному, рух на дорогах населених пунктів можна вважати безпечним, оскільки головні дороги , які проходять через населені пункти мають асфальтоване дорожнє покриття, заторові явища на вулицях і дорогах не спостерігаються. Дорожні знаки та дорожня розмітка встановлені на вулицях з інтенсивним рухом, також у відведених місцях облаштовано стоянки та зупинки громадського транспорту.
Інші дороги комунальної власності потребують виконання поточних та капітальних ремонтів та встановлення відповідної дорожньої розмітки і дорожніх знаків. Вулична мережа та вуличний простір частково забезпечені засобами без бар’єрності.
-
Моніторинг співвідношення використання різних видів транспорту для здійснення різних типів переміщень (аналіз modal split)
Для переміщення населення на території громади використовуються різні види транспортну, основними з яких є приватний автомобільний транспорт, та ,завдяки вигідному транспортному розташуванню населених пунктів, автобусні маршрути та залізниця.
РОЗДІЛ 8. Моніторинг інфраструктури
-
Моніторинг транспортної інфраструктури, а саме: об’єктів залізничного, автомобільного, водного, повітряного транспорту, в тому числі громадського транспорту, зовнішнього транспорту, вулично-дорожньої мережі
Автомобільний та залізничний транспорт займає провідну роль у внутрішніх і зовнішніх зв’язках громади. На території громади розроблені транспортні маршрути обласного і районного значення. Сполучення з обласним центром та іншими районними центрами здійснюється приватними перевізниками.
Одним з найважливіших завдань селищної ради є покращення стану дорожнього покриття, як у межах населених пунктів так і поза ними. Щороку проводиться ямковий ремонт доріг.
Повітряний та водний транспорт на території громади не застосовується.
-
Моніторинг розвитку інженерної інфраструктури, в тому числі систем розподілу, зокрема, водопостачання, водовідведення, передачі/розподілу електричної енергії, транспортування/розподілу природного газу, систем теплопостачання та зв’язку
Після затвердження генеральних планів населених пунктів с. Хлібичин та с. Тулуків змін у інженерній інфраструктурі, зокрема, у водопостачанні, каналізації, газопостачанні та електропостачанні, не відбувалося.
На даний час у сільських населених пунктах централізована система водопостачання та каналізації відсутня, населення використовує воду для питних і побутових потреб з малодебітних шахтних колодязів або свердловин. Населення сіл користується дворовими вбиральнями з вигребами непроникного типу.
-
Моніторинг розвитку в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці (території територіальної громади) загальнодержавної, регіональної та місцевої інфраструктури;
Роботи щодо розвитку загальнодержавної та регіональної інфраструктури на території громади не проводилися.
-
Моніторинг стану житлового фонду, об’єктів обслуговування та комунального господарства;
Житловий фонд с. Хлібичин та с. Тулуків Заболотівської сільської ради в задовільному стані.
-
Моніторинг рівня розвитку соціальної інфраструктури, в тому числі забезпеченості територій закладами освіти, охорони здоров’я, пожежними депо, іншими об’єктами життєзабезпечення та закладами/установами надання соціальних послуг;
Розвиток соціальної інфраструктури для забезпечення населення об’єктами відповідно до розроблених генеральних планів населених пунктів.
-
Моніторинг забезпечення безбар’єрності вулично-дорожньої мережі та міського простору
Вулична мережа та вуличний простір частково забезпечені засобами безбар’єрності, проте є необхідність їх встановлення у інших відведених для цього місцях с. Хлібичин та с. Тулуків. Також необхідно забезпечити засобами безбар'єрності центр с. Хлібичина та с. Тулуків, громадські місця та громадські центри, які на даний час лише частково відповідають вимогам щодо забезпечення безбар'єрності.
-
Моніторинг рівня автомобілізації та забезпеченості паркомісцями за складом парку та видами зберігання.
На момент проведення моніторингу забезпеченість місцями зберігання транспорту задовільна.
РОЗДІЛ 9. Моніторинг реалізації містобудівної документації
Моніторинг реалізації містобудівної документації подано в табличній формі згідно додатку 2 до Аналітичного звіту.
-
Моніторинг виконання плану реалізації містобудівної документації (за наявності, у разі відсутності - формування переліку проєктних рішень містобудівної документації та визначення ступеня їх виконання)
При розвитку населених пунктів враховуються рішення містобудівних проектів розроблені з дотриманням чинних нормативно правових актів у сфері містобудування та архітектури.
-
Моніторинг виконання проєктних рішень містобудівної документації вищого рівня, передбачених на території, щодо якої здійснюється містобудівний моніторинг
Виконуються рішення наявних генеральних планів населених пунктів.
-
Моніторинг наявності та актуальності геопросторової інформації у відповідних базах даних на відповідну територію, відповідності форматів геопросторових даних містобудівної документації вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2021 року N 632 ( 632-2021-п ) «Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території»
Геопросторова інформація у відповідних базах даних відсутня.
Містобудівний кадастр, відділом архітектури та просторового планування Заболотівської селищної ради Івано-Франківської області не ведеться.
-
Моніторинг відповідності техніко-економічних показників (індикаторів) проектного та існуючого станів розвитку території відповідно до містобудівної документації, а також досягнутим показникам реалізації програм економічного і соціального розвитку територій
У техніко-економічних показниках проектних та існуючих станів розвитку території з часу розробки генеральних планів населених пунктів особливих змін не спостерігається.
-
Моніторинг встановлення відповідності проектних рішень усіх видів містобудівної документації між собою, а також відповідності документам стратегічного планування усіх рівнів
Прийняті проектні рішення в усіх видах містобудівної документації узгоджені між собою. Комплексний план просторового розвитку території Заболотівської територіальної громади не розроблений.
-
Моніторинг відповідності містобудівної документації чинним нормативно правовим актам з питань містобудівної діяльності та державним будівельним нормам
За проведеним аналізом між проектними рішеннями містобудівної документації генеральних планів с. Хлібичин та с. Тулуків. розроблено відповідно до нормативно-правових актів, а також державних будівельних норм, чинних на час затвердження даних генеральних планів.
РОЗДІЛ 10. Висновки щодо доцільності внесення змін до містобудівної документації
Висновки щодо доцільності внесення змін до містобудівної документації подано в табличній формі згідно додатку 3 до Аналітичного звіту.
-
Моніторинг оцінки загального забезпечення сталого розвитку територій населених пунктів, відповідності тенденцій розвитку Цілям Сталого Розвитку ООН
Сталий розвиток території, як процес якісних змін, повинен бути спрямований на підвищення рівня якості життя та зайнятості населення на основі реалізації комплексу екологічних, соціальних і екологічних заходів державного, регіонального та місцевого рівнів, стабільне соціально-економічне зростання, підвищення ефективності сільської економіки.
Основними завданнями сталого розвитку є:
-
підвищення привабливості проживання населення на сільських територіях, розвиток житлово-комунального господарства, а саме водопровідно-каналізаційної мережі, вулично-дорожньої мережі, мережі з видалення та утилізації побутових відходів, а також структури цивільного захисту населення;
-
формування соціально-орієнтованої ринкової економіки, забезпечення можливостей, мотивацій та гарантій праці громадян, якості життя, раціонального споживання матеріальних ресурсів
-
активне співробітництво з усіма країнами і міжнародними організаціями з метою раціонального використання екосистем, забезпечення сприятливого і безпечного майбутнього;
-
розвиток місцевого самоврядування до формування соціально-організованого та відповідального громадянського суспільства.
-
Моніторинг аналізу сильних і слабких сторін розвитку території, можливостей і загроз (SWOT-аналіз), характеристику порівняльних переваг, викликів та ризиків щодо перспектив її розвитку
Для виявлення найбільш важливих внутрішніх і зовнішніх факторів, що мають значення для розвитку використовується SWOT-аналіз.
SWOT-аналіз являє собою ефективний метод ідентифікації внутрішніх сильних і слабких сторін і розпізнавання зовнішніх можливостей і загроз. SWOT-аналіз показує, яким чином краще застосувати власні сили і зменшити внутрішні слабкості, оптимально використовуючи зовнішні можливості та усуваючи загрози.
Сильні сторони – цілісність території; доступ до транспортних магістралей; активна сільськогосподарська діяльність; наявність природних джерел води; значний туристичний потенціал; значний перелік пам’яток історії та архітектури.
Слабкі сторони – Брак виробничих об’єктів; недостатнє забезпечення містобудівною документацією; низьке сполучення між собою населених пунктів громади; незадовільний стан доріг загального користування місцевого значення та комунальних доріг, (капітального ремонту потребують більше 70% доріг); ключовими проблемами громади є також відсутність великих промислових підприємств, недостатній розвиток бізнесу, низька інвестиційна привабливість через територіальну віддаленість від обласного центру, особливості структури економіки, обумовлені рельєфними та природно-кліматичними особливостями.
Гостро стоять питання відсутності водопостачання та каналізації у населених пунктах, системи сортування та вивезення ТПВ.
Виклики - розвиток туристичної галузі.
Ризики – зміна політичного устрою та соціально-економічних умов, відсутність стабільного економічного розвитку, що знизить інвестиційну привабливість країни загалом
-
Обґрунтування доцільності (у разі визначення такої) необхідності внесення змін у містобудівну документацію за результатами містобудівного моніторингу
Громада потребує розробку комплексного плану просторового розвитку території громади.
Внесення змін у містобудівну документацію с. Хлібичин та с. Тулуків за результатами містобудівного моніторингу вважається доцільним для забезпечення населення інженерно-транспортною інфраструктурою та іншими об’єктами обслуговування та підприємницької діяльності для розвитку населених пунктів.
Начальнику відділу містобудування,
просторового планування, архітектури
та капітального будівництва
апарату Заболотівської селищної ради Іван НИКОЛАЇШИН