Жителів Заболотівської громади намагаються дезінформувати через соціальні мережі

  • 2323

Протягом останнього часу в медіапросторі з’явилося багато інформації на важливі теми – про вплив пропаганди, фейки, безпеку даних, медіаграмотність тощо. Умови життя в яких опинилась наша держава, зокрема, і наша громада  змушують нас розглядати питання безпеки під іншим кутом зору. Ми є свідками того, як ведеться інформаційний вплив спрямований на свідомість людини. Об’єктом даного впливу є як окремі особи так і групи осіб. Психологічний вплив здійснюється за допомогою засобів масової інформації, а підставою для використання такого впливу є легкість сприйняття та поверхневість.

Створення масових інформаційних атак, ботів, фейків, як свідчать сучасні реалії, є дієвими інструментами для дезорієнтації громадськості, залякування, маніпулювання та паніки. Спеціально створені інформаційні ресурси привчають людину бездумно сприймати інформацію та вірити в неї.

Здавалося б, за логікою, інформаційні атаки можуть здійснюватися лише з боліт рашки. Та насправді боти сидять у Заболотові та безсовісно і безцеремонно ділять суспільство, сіють розбрат, вкидаючи, як кістку, неправдиву інформацію.

Зазвичай вони дописують з вигаданих сторінок, намагаючись не викривати себе. Разом з тим, аналізуючи їхні пости, друзів, тих хто реагує на повідомлення, хто поширює, кого вони вітають з днем народження, -  все стає зрозуміло.  

Ви запитаєте хто ці люди? Інформаційна безпека часто-густо містить в собі політичну складову, яка  несе в собі небезпеку значно більшу ніж в умовах мирного часу. Ці люди,  колишні керівники Заболотівської селищної ради, які за 18 років перебування при владі, довели громаду «до ручки», активно ділили землю, доходи з ринку, займалися напівлегальною діяльністю, про що свідчить   той факт, що після результатів виборів вивезли абсолютно всі документи про діяльність селищної ради за період їх каденції. Значить є що приховувати.

Сьогоднішні успіхи нинішнього керівництва селищної ради, навіть попри непрості часи, дуже муляють око колишнім чиновникам. Тому вони мріють про повернення до влади. Одним із основних інструментів, які вони використовують у цій абсолютно непотрібній боротьбі є поширення неправдивої інформації, маніпулювання нею. Ці люди абсолютно безсовісно переслідуючи свої політичні цілі та намагаючись отримати політичні дивіденди не соромляться грати на почуттях військовослужбовців, членів родин загиблих героїв, спекулюють на темі сміттєзвалища, службового автомобіля  тощо. Хоча, могли б використовувати конструктивний шлях. Адже, маючи депутатське представництво у селищній раді, могли б вносити пропозиції, напрацьовувати проєкти нормативно-правових актів. Але навіщо працювати, якщо легше сіяти брехню.

 

Відверта брехня, неконструктивна критика відверто поширюється на наступних інформаційних ресурсах, зокрема, у мережі Facebook:

Голос громади - Заболотівська ТГ  

ЗАБОЛОТІВЩИНА голос громади 

Правдоруб - Заболотівський

Правдоруб Заболотівський

 

Майже кожна людина хоча б раз чула або читала поради щодо роботи з інформацією, і переважна більшість із нас переконані, що вміють відрізнити правду від брехні та можуть контролювати свою поведінку в інфопросторі.

Проте це не так. Звісно, у грубі нісенітниці адекватна людина не повірить, але зазвичай дезінформація маскується краще. Цілодобово багато людей витрачають години на скроління стрічки в соцмережах. Потрібно вміти захищатися від такого проникнення, бо нерозбірливе і безконтрольне споживання інформації забирає багато ресурсів.

Інформаційна гігієна є таким інструментом захисту. Це комплекс знань і навичок, які мінімізують негативний вплив потоків інформації на психічне та фізичне здоров’я окремої людини, а також на соціальне благополуччя суспільства. Як і звичайна гігієна, інфогігієна має стати хорошою звичкою, що змінює життя на краще.

 

Тож, за рекомендаціями Кіберполіції України  до вашої уваги 10 правил інформаційної гігієни, яких треба дотримуватися постійно.

1. Ставтеся до інформації критично

Привчіть себе не брати відразу на віру все, що чуєте. Ставте собі запитання: Кому може бути вигідним розповсюдження такої інформації? Якої реакції чекає від мене той (те джерело), яке повідомляє цю інформацію? Чому мені це повідомляють?

Окремо тут варто згадати про статистику: її дуже часто використовують некоректно. Цифри зазвичай виглядають солідно і підкреслюють серйозність викладеного, однак ними дуже легко маніпулювати.

2. Перевіряйте інформацію

Фактчекінг – наше все. Важко навіть і уявити, скільки шкоди приносить розповсюдження неперевіреної інформації. І найголовніше – часто до правди докопатися дуже легко, не треба й копати особливо. Просто треба взяти собі за звичку перевіряти інформацію – шукати або першоджерело, або підтвердження про факт чи подію у кількох незалежних джерелах.

Якщо ви зустріли інформацію в одному-єдиному, до того ж якомусь незрозумілому джерелі – 99,9% що то фейк.

Будьте особливо уважні з різними зборами коштів у соціальних мережах. На жаль, зловмисники не припиняють свої темні справи навіть у війну. Донатьте або перевіреним волонтерам і організаціям, або тим, кого ви знаєте особисто.

3. Слухайте професіоналів

Зараз у нашому інформаційному просторі дуже добре вкорінилося таке поняття, як експерт. Експертами називають усіх підряд, і, на жаль, часто такі люди не мають заявленого рівня експертизи у питаннях, в яких вони буцімто розбираються.

Як відрізнити, фахівець перед вами чи ні? Це, звісно, важко, проте все-таки можна. Передусім – не слухайте тих, хто коментує все підряд: від ходу воєнних дій до лікування ковіду. Експертність зазвичай спрямована на одну, максимум кілька суміжних галузей. Друга ознака, яка має вас насторожити – надмірна емоційність. Якщо так званий експерт постійно нагнітає, намагається викликати емоції, а не оперує фактами – то це також свідчить про його непрофесійність.

4. Пам’ятайте, що крикливий заголовок – поганий знак

Поганий знак у тому сенсі, що здебільшого такий матеріал не вирізняється аналітичністю чи критичністю. Медіа з усіх сил намагається привернути увагу до себе і обирає такий примітивний, проте на диво дієвий спосіб. Часто такі заголовки узагалі не відповідають змісту або відкрито перекручують його.

5. Не намагайтеся перечитати і передивитися все!

«Усього» дуже і дуже багато. І навіть якщо ви будете читати/слухати/дивитися цілодобового, охопити все просто нереально.

Сформуйте власний короткий список надійних джерел, з яких ви будете черпати інформацію.

6. Очистіть свій інформаційний простір

У соцмережах перегляньте списки своїх підписок і повидаляйте тих «друзів» і сторінки, які ви не хочете бачити у стрічці. Тих, хто дратує, з ким розходяться цінності, «спамщиків».

Варіант, якщо ви боїтеся образити когось своєю відпискою: у багатьох соцмережах є функція «не слідкувати, але залишитися друзями», скористайтеся нею.

Коли різні соцмережі пропонують вам те, що ви не хочете дивитися, позначайте таку інформацію як «нецікаву». Те, що вам подобається, лайкайте. Це допоможе алгоритмам формувати справді цікаві для вас рекомендації.

Повідписуйтеся всюди від усіх джерел інформації, з якими не хочете контактувати.

7. Не поширюйте інформації, у достовірності якої ви не впевнені

Інформація у мережі живе за рахунок того, що її поширюють. Якщо ви на 100% не впевнені у правдивості повідомлення – не ширте! Бо інакше цей вал не зупинити. Обговоріть питання з компетентною людиною – це допоможе розібратися.

Це ж само стосується різних фінансових зборів. Будьте дуже пильні, щоб не потрапити до рук шахраїв.

8. Дозуйте використання соціальних мереж

Давайте по-чесному – навряд чи у вас є необхідність проводити в Facebook кілька годин на день. І ще люди потім запевняють, що їм ніколи почитати книгу чи позайматися спортом.

Скроління стрічки в улюбленій соцмережі може забирати жахливо багато часу. Намагайтеся контролювати цей процес. Знайдіть у налаштуваннях телефону відповідний інструмент чи завантажте програму, що показуватиме, скільки часу ви проводите в тому чи іншому додатку. Визначте для себе час, який ви готові віддавати соцмережам на добу і намагайтеся дотримуватися плану.

9. Контролюйте час використання гаджетів

Ви маєте керувати смартфоном, а не смартфон вами. Намагайтеся не хапатися за телефон через кожні 5 хвилин – ви нічого суперважливого не пропускаєте. Багато людей жаліються, що вони «не можуть не відповісти», коли їм телефонують чи пишуть. І якщо мова йде про важливий дзвінок, то тут усе зрозуміло. Але якщо це якась зовсім ненагальна переписка, а вам у цей момент геть незручно підтримувати бесіду, то немає нічого страшного, якщо ви відповісте на 15 хвилин пізніше.

Іще одна корисна звичка – мінімум за півгодини до сну відкладати телефон. Коли ви щось дивитеся чи читаєте – мозок усе одно працює. Дайте собі можливість розслабитися і спокійно заснути.

 

БУДЬТЕ УВАЖНІ!!!

 

ІФОРМАЦІЯ ПРО ЖИТЄДІЯЛЬНІСТЬ  ГРОМАДИ ДОСТУПНА:

На офіційному сайті Заболотівської селищної ради  

На facebook-сторінці «Заболотівська Селищна-Рада»

На особистій facebook-сторінці Петра Маліборського

На youtube-каналі «Заболотівська громада»

На телеграм-каналі «Заболотівщина»

 

Сформуйте «білий список» інформаційних джерел і будьте в безпеці!

 

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису