22 жовтня - Всесвітній день людей з вадами мовлення

  • 274

Всесвітній день людей з вадами мовлення почали проводити щорічно 22 жовтня за ініціативою фахівців з дослідження патологій мови з Канади (Canadian Association of Speech-Language Pathologists and Audiologists – CASLPA). 

Відзначення Всесвітнього дня людей з вадами мовлення має на меті акцентувати увагу на проблемі людей із вадами мовлення для підтримки їх у суспільстві. Варто пам’ятати, що мовлення — це основа людського розуму, від якого залежить засвоєння інформації, налагодження соціальних контактів. Найбільш часто мовні розлади проявляються в дитячому віці. До важких форм патологій мовленнєвої організації відносяться деякі види заїкання, дизартрія, алалія. У світі близько трьох мільйонів людей мають подібні проблеми.

Мова — це, насамперед, система об'єктивно наявних, суспільно зумовлених знаків, що співвідносять понятійний зміст і типове звучання, а також система правил їх використання і поєднання. Процес оволодіння мовою впливає на всі аспекти психіки людини, є умовою формування її свідомості.

Мовлення — це мова в дії, тобто мовлення — психофізіологічний процес реалізації мови.

Мова є засобом спілкування, а мовлення — процесом спілкування.

 

 

Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушеннями мовлення:

  • не відповідають віку того, хто говорить;
  • самостійно не зникають, а закріплюються;
  • позначаються на подальшому розвитку дитини, затримуючи й ускладнюючи його;
  • потребують логопедичної допомоги.

 

Особливості психіки людей, які заїкаються:

  • боязкість і збентеження у присутності людей;
  • надмірна вразливість;
  • яскравість фантазій, що підсилює заїкання;
  • різноманітні психологічні прийоми для усунення або зниження заїкання;
  • страх говорити у присутності певних людей або в суспільстві.

Сьогодні вчителю початкової школи доводиться бути і трішечки логопедом. Адже в масові школи приходить дедалі більше дітей з важкими порушеннями мовлення. Зараз не рідкість першокласники, які вміють тільки називати предмети і не говорять реченнями, або ж такі, слова яких неможливо розібрати.

Для таких випадків, чинним законодавством передбачено інклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

З метою проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами Заболотівською селищною радою утворено Інклюзивно-ресурсний центр. Звернутися до фахівців центру можна за адресою: селище Заболотів, вулиця Михайла Грушевського, буд 59 (e-mail: irc.zabolotiv@gmail.com).

 

Фото без опису