ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ РОЗПОВСЮДЖЕННЯ ЗНАНЬ ПРО АУТИЗМ

  • 25

2 квітня – всесвітній день розповсюдження інформації про проблему аутизму.

Аутизм – це комплексне порушення розвитку, для якого властиві різноманітні прояви, що відзначаються з раннього віку і мають сталий перебіг.

Діти з розладами аутичного спектра суттєво вирізняються як від дітей з звичайним типом розвитку, так і від дітей, які мають інші психофізичні вади. Їм незрозуміло й нецікаво те, що роблять пересічні люди. Навколишня дійсність для них – розмаїття непов’язаних між собою мінливих звуків, образів, подій, що зумовлюють тривогу і страх.

Батькам рекомендують звернути увагу, якщо у дитини:

  • порушення мови;
  • відсутність емоційного контакту з людьми, першу чергу з батьками;
  • усамітнення;
  • напади агресії;
  • слабкий інтерес до іграшок;
  • стереотипність поведінки, страх змін.

Насправді особи з аутизмом сприймають світ по своєму. Зовнішню (зорову, слухову, тактильну) або внутрішню (відчуття болю, вібрації) інформацію вони схоплюють фрагментарно і непослідовно, при цьому окремі враження довкілля настільки захоплюють їхню увагу, що роблять їх нечутливими до сприймання всього іншого, а передусім – до здатності оцінити реальну картину. Аутист перебуває не у своєму внутрішньому світі, а у світі своїх чуттєвих вражень (образів, звуків, дотиків тощо) від навколишнього світу.

Одже головна проблема, яку гостро відчувають родини з такими дітьми – їхня непристосованість і безпорадність у світі людей.

Сьогодні таким людям, незалежно від віку, можна допомогти.  Своєчасне, максимально раннє втручання, комплексна підтримка – реальна можливість допомогти дитині стати повноцінним членом суспільства. Такі діти успішно навчаються. Чимало людей з аутизмом працює. Але щоб зрозуміти таких дітей та розкрити їхні здібності, краще відмовитися від стереотипів.

Аутизм – це не вирок, це всього лише діагноз, своєчасне визначення якого в більшості випадків допомагає вчасно розпочати процеси реабілітації і адаптації.

Фото без опису